שׁוּעָלִים הִלְּכוּ-בוֹ • התפרעויות קשות בהר הבית // תיעוד כואב

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on שׁוּעָלִים הִלְּכוּ-בוֹ • התפרעויות קשות בהר הבית // תיעוד כואב
    9:30
    01.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בלינקן להרצוג: "הסיבה היחידה שאין עסקה היא בגלל חמאס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צום תשעה באב והבזיון במקום המקדש נמשך ביתר שאת.

    במשטרת ירושלים נאסף מודיעין אודות צעירים ערבים, חלקם רעולי פנים, אשר התבצרו במהלך הלילה האחרון בתוך מסגד אל אקצא בהר הבית. הצעירים אספו אבנים, קרשים, פלטות עץ וזיקוקין ואף הכינו בקבוקי תבערה בתוך מסגד אל אקצא במטרה להתעמת עם השוטרים ולפגוע בשגרת הביקורים ובמבקרים בשטח הר הבית ביום צום ט׳ באב.

    למשטרה הגיע מידע כי הצעירים הקימו מחסומים למניעת סגירת דלת הכניסה האחרונה למסגד אל אקצא, בהם ארונות נעליים, מוטות ברזל ועץ חבלים שנקשרו לדלתות המסגד, פלטות שיש ועוד, במטרה למנוע את סגירת הדלתות ולהיערך לעימות אלים אל מול השוטרים.

    הצעירים התמקמו הבוקר ברחבת אל אקצא, כשהם רעולי פנים ומצויידים באבנים וזיקוקין. כשהבחינו בשוטרים במדרגות הצפוניות של אל אקצא החלו ליידות לעברם אבנים ולירות זיקוקין.

    הפורעים לקחו את השמשיות אשר שימשו להצללה עבור המתפללים ברמדאן והציבו אותן בתוך המסגד כביצורים המשמשים למסתור עבורם, ומאחורי ״ביצורים״ אלו נערכו לעימות אלים אל מול השוטרים.

    במשטרה טוענים כי פעולות אלו של הצעירים הפורעים מעידות על ההכנות המוקדמות וכוונותיהם למנוע מהשוטרים לסגור את דלתות המסגד, להתעמת ולפגוע בשוטרים באמצעות האבנים, זיקוקין ובקבוקי תבערה שהכינו מבעוד מועד.

    כוח משטרה ומג״ב בפיקודו של מפקד המחוז , ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, נכנס לשטח הר הבית, רעולי הפנים המתפרעים נמלטו לתוך המסגד והחלו ליידות עשרות אבנים ובלוקים לעבר השוטרים מתוך מסגד אל אקצא, ירו זיקוקין בכינון ישיר והתיזו לעבר השוטרים נוזל שאינו מזוהה.

    בהודעת המשטרה נאמר כי "כוח המשטרה פעל במיומנות ומקצועיות, תוך הפגנת נחישות ואומץ רב ותחת מטר סלעים, זיקוקין, מוטות ברזל החלו להסיר את המחסומים שהוצבו בפתח הכניסה למסגד, רעולי הפנים המשיכו לירות זיקוקין לעבר השוטרים ופצעו מספר שוטרים.

    לאור העימות הקשה והסלמת הפעולות של הפורעים, במטרה למנוע את המשך הפגיעה בשוטרים ולהסיר את המחסומים שקובעו לדלתות ולרצפה נכנס הכוח מספר מטרים פנימה, הצליח לסגור את דלתות המסגד כשהפורעים בתוכו, החזיר את השקט ואיפשר לפתוח את הר הבית לביקורים".

    במהלך כניסת הכוחות להר הבית והעימות עם הפורעים נפגעו קל 4 שוטרים ולוחמי מג״ב מאבנים וחומר בלתי מזוהה שהותז על השוטרים מתוך מסגד אל אקצא. שני שוטרים פונו לטיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם ושניים טופלו במקום ע״י כוח רפואה משטרתי.

    ביקורי היהודים והתיירים התקיימו במשך מספר שעות. היום, ביקרו בשטח ההר למעלה מ – 850 מבקרים יהודים.

    נזכיר כי לפי דעת רוב פוסקי דורינו העלית להר הבית בזמן הזה אסורה.

    יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, אומר כי ״על רה״מ בעצמו להורות למשטרה ולכוחות הבטחון לדאוג להפסקת ההתפרעויות של הערבים בהר הבית ולאפשר ליהודים המגיעים לכותל לציין את ט׳ באב כראוי. אי-אפשר להסכים לכך שבמדינת היהודים הריבונית לא יוכלו היהודים לציין את היום הכל-כך חשוב הזה בעבורנו. הארועים היום הם תוצאה של העדר התגובה והרפיון שמפגינה הממשלה מול שרשרת ארועי הטרור שהתרחשו בתקופה האחרונה בירושלים שמעודדת את הערבים המתפרעים להמשיך ולהסלים את מעשיהם״, אומר ח״כ ליברמן.

    שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב אמרה כי המצב בהר הבית אינו יכול להמשיך כך, הוא נובע מאוזלת ידה של המשטרה לטפל במתפרעים. הר הבית הוא מקום קדוש ליהודים ולמוסלמים כאחד.

    "ממשלת ישראל צריכה לדאוג לכך שיהודים יוכלו לעלות להר הבית לאורך השנה כולה, בוודאי בט' באב. אני קוראת לשר לבטחון פנים להורות על מימוש מדיניות הממשלה בעניין זה ולהנחות את המשטרה לאפשר לכל יהודי לעלות להר הבית לפי הסטטוס קוו" כך אומרת שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' קורא לראש הממשלה לסגור את ההר לערבים. סמוטריץ' השתתף בערב תשעה באב בסיבוב חומות העיר העתיקה שבסופו החלו ערבים להשליך אבנים ולהתפרע בהר הבית. גם הבוקר המשיכו ההתפרעויות ובעקבותיהם נסגר ההר.

    "במשך אלפי שנים יהודים יושבים בתשעה באב על הרצפה ומבכים את אובדן החירות הרוחני והלאומי. שבנו לארץ אבותינו ואנו רואים את חזונם של נביאי ישראל קורם עור וגידים ובונים מחדש את חירותנו בארץ. בטעות היסטורית העביר משה דיין את מפתחות הר הבית לידי הוואקף. הגיע הזמן לתקן את העיוות ההיסטורי.

    הגיע הזמן שראש הממשלה יפסיק את האפליה הבלתי נסבלת כלפי יהודים במדינת ישראל. הגיע הזמן שיהודים יוכלו להתפלל בהר הבית. דווקא היום, אני קורא לראש הממשלה לבנות קומה נוספת בתהליך שיבת ציון ולדאוג לכך שאחרי 2000 שנות גלות יהודים יוכלו שוב להתפלל על ההר הגדול" אמר סמוטריץ'.IMG-20150726-WA0010

    IMG-20150726-WA0008

    IMG-20150726-WA0009

    IMG-20150726-WA0011

    IMG-20150726-WA0007

    IMG-20150726-WA0006

    IMG-20150726-WA0005

    IMG-20150726-WA0004

    IMG-20150726-WA0002

    IMG-20150726-WA0003



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אכן שועלים הילכו בו …כמה סימלי לראות את התמונות ולהיזכר במראות חורבן בית המקדש.

    2. 1

      השועלים שאנו צריכים לדאוג מהם הם אלו השועלים המחבלים בכרם ופורצים גדר לעלות להר ובכך מרחיקים את הגאולה. ואילו השועלים שהילכו בו בזה אין שום חידוש ורבי עקיבא כבר ראה בזה סימן לגאולה. מה מצער לראות שיש כאלו שמנסים לגרש השועלים בכח וחושבים שכך תגיע הגאולה